Ak sa rozhodneme používať internet bez služby AdBlock, staneme sa svedkami mnohých otravnej záležitosti, kedy nám z prehliadavača začnú vyskakovať rôzne nezmyselné reklamy, ktoré nás začnú bombardovať z každej strany. Tvrdenie typu Adblock, náš záchranca, žiaľ stráca na váhe, pretože boj s týmito otravnými Ads začína odznova. Otravné reklamy opäť vymysleli cestu, akou otravovať a znervózňovať i naďalej. Boj teda nekončí.
Je to zapríčinené tým, že Ads si našli úplne jednoduchú cestu, akou škodiť zasa. Skrátka každá oblúbená, dokonca i neobľúbená webová stránka, ktorú navštívime, nás nepustí k svojmu obsahu alebo prehrávaniu videa, pokiaľ si na hornej lište webového prehľadávača nevypneme tohto záchrancu, doplnok Adblock.
Tieto stránky, ktoré nás k tomuto kroku nútenia to obhajujú tým, že vlastne fungujú vďaka reklamám. Musíme povedať, že ich chápem a v podstate tolerujem ich rozhodnutie. Aj tak nemám na výber. Ale je pravda, že tieto stránky denne využívam a to zdarma. Ja osobne som im nezaplatil ani cent, pričom ich služby využívam denne. Takže toto ich rozhodnutie akceptujem, to, že odkliknem pár vyskakujúcich Ads je minimum, čo pre nich môžem spraviť.
No u niektorých stránkach, hlavne tých, ktoré poskytujú sledovať filmy online, to lezie pekne na nervy a je to prehnané. Preto sa neradím k väčšine užívateľom, ktorí sledujú filmy spravidla online. Radšej si počkám aj 40 minút, kým si film stiahem, no potom ho pozerám v dobrej kvalite a nemusím sa báť, že pokiaľ sa opovážim stopnúť ho, vyskočí milión Ads, ktoré ma presmerujú na hlúpe stránky, pričom kým všetko poodklikávam, už ma prejde chuť a idem radšej na vzduch. Spomínaných 40 minút sa dá využiť užitočnejšie, než sledovať reklamy. Ale častokrát podporím stránky, z ktorých sťahujem filmy aj finančne. Pošlem SMS v hodnote štyroch eúr, pričom sa mi film stiahne o moc rýchlejšie, za nejakých 10 minút. Radšej podporím štyrmi eurami takúto stránku, z ktorej aj niečo mám. Lepšie, ako by som mal podporovať stránky, ktoré ma kvôli Ads pomaly ani nepustia k sledovaniu filmu online.
• Tak ako útočia reklamy v podobe Ads, môžeme útočiť i my podobnými článkami a bojkotovaním stránok, o ktorých som písal. Každá používa reklamu, no mám na mysli tie, ktoré ich používajú v neprimeranej miere.