Päťdesiatštyri percent respondentov sa zaoberá autentičnosťou správ online. Obavy sú najvyššie v Brazílii – 85%, Španielsku – 69 percent a v USA – 64 percent. Viac ako 70 percent ľudí si myslí, že vydavatelia a platformy sú zodpovedné za odstránenie problémov okolo falošných správ.
Hlasové asistenti sú noví vysielatelia
Použitie hlasových asistentov ako Amazon Echo a Google Home sa od minulého roka zdvojnásobilo. Štyridsaťtri percent majiteľov zariadení používa takéto zariadenia na prístup k správam, s bleskovými informáciami alebo podobnými funkciami.
Zdá sa, že aplikácie Správy poskytujú väčšiu slobodu prejavu
Ľudia spoliehajú menej na Facebook na novinky a rozvetvenie aplikácií na odosielanie správ, ktoré správa naznačuje, že ponúkajú väčšie súkromie a pohodlie. Napríklad spoločnosť WhatsApp sa stala dôležitým nástrojom pre spravodajstvo v autoritatívnych krajinách, pričom 54% respondentov ju použilo v Malajzii, 48% v Brazílii a 30% v Turecku. Navyše 65 percent respondentov dáva prednosť získavaniu správ prostredníctvom inej aplikácie ako webovej stránky alebo aplikácie publikácie. Najrýchlejšie rastúcou bránou pre novinky za posledné tri roky boli mobilné spravodajské upozornenia, ako napríklad Apple News.
Inteligentné zariadenia naďalej rastie
Šesťdesiatdva percent dotazovaných ľudí tvrdí, že spoliehajú na svoje smartphony na spravodajstvo týždenne, čo je mierne za notebookmi a počítačmi, na 64 percent. Vo väčšine krajín sa od roku 2013 zdvojnásobil počet správ o inteligentných telefónoch. Správa naznačuje, že kratšia pozornosť publika a veľkosť mobilných obrazoviek ovplyvňujú spravodajský obsah vo všeobecnosti. Aplikácie ako Snapchat a Instagram ponúkajú nové spôsoby rozprávania.
Väčšina z USA nechce platiť za novinky
„Trump Bump“ v odberoch správ pokračuje aj v USA, pričom 16% respondentov uviedlo, že v poslednom roku platili za online správy. Členovia na základe darov a darov sa objavujú ako významná alternatíva pre správy v USA, Spojenom kráľovstve a Španielsku. Podľa správy sú tieto platby spojené s politickými presvedčeniami mladších spotrebiteľov.